Træning

TRÆNING GENERELT

I sommerperioden / løbssæsonen (april – oktober) er der fællestræning hver tirsdag og torsdag. Træningen starter lidt forskelligt alt efter, hvilken klasse du kører i. Træningen tager som regel én til to timer alt efter rytterens form. TAg kontakt til trænerne (se under Bestyrelsen og udvalg)

Til træning skal du altid have en ekstra slange med. Hvis uheldet er ude, og du rammes af en punktering, hjælper din træner dig med at skifte slangen.

Fra oktober til december holder vi pause med fællestræningen. I vinterperioden (december – april) holder vi formen ved lige med spinning, gymnastik og løb, hold øje med vores hjemmeside. Hvis vejret tillader det tager vi om søndagen en tur på landevejen eller en tur i skoven på MTB.

Det er svært at sige, hvor meget den enkelte rytter skal træne. Det afhænger af alder, udvikling, fysisk form osv. Vi tilrettelægge træningen, så alle får den træning, der passer til dem.

Det kræver masser af energi, at være cykelrytter, så før du tager til træning eller løb er det meget vigtigt, at du spise noget fornuftigt. Det kan være rugbrød, havregryn, groft brød eller lignende. Det er også meget vigtigt, at du drikker rigeligt med vand så dine væskedepoter er fyldt op, før du tager af sted. Til selve træningen eller løb er det vigtigt, at have en drikkedunk med vand med samt evt. et stykke frugt. Det er ikke nødvendigt med energibar, gel osv., der er rigelig energi i den mad du spiser til dagligt (hvis ellers det er en fornuftig mad du spiser 🙂

 

TRÆNINGSLEJRE

Som optakt til løbssæsonen er det i løbet af foråret (ofte marts måned) muligt at deltage i 2 træningslejre:

  • En klubbaseret træningslejr. Skiftende steder i DK
  • Stensballe – fælles træningslejr for hele distrikt Jylland / Fyn for U11- U17.

Træningslejrene holdes fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag og går selvfølgelig ud på at få trænet og blive klar til løbssæsonen, men vi prioriterer også det sociale samvær.

Når vi er på træningslejr er der udover en masse træning også et dejligt fællesskab hvor både ryttere og trænere hygger sig. Træningslejre er også en rigtig god mulighed for nye ryttere at komme ind i “flokken” og lære klubkammeraterne bedre at kende.

Vores træningslejre plejer at være en stor oplevelse for både ryttere og trænere.

Træningslejr 2017

Kære alle ryttere, trænere og andre godtfolk som deltog i vores egen træningslejr 2017

Tak for en sej træningslejr!!

I har knoklet rundt på landevejene – startede fra SIF-klubhus, Ansvej, Silkeborg til MotelX, Randers – det blev klaret i god medvind – og for de yngste med cacao og frugt stop undervejs. Der var så også lige 8 punkteringer undervejs hos de yngste – så trænere havde ømme fingre … smiley  Alle fik også cacao ved ankomst til motellet yes

Lørdag blev første træningstur udsat 1 time, da sneen lige havde kikket forbi i nattens løb, så godt at få rimmelig tørre veje kl. 10.30! Solen var kommet klart igennem på anden turen lørsdag eftermiddag, hvor der blev trådt igennem!!

God aftensmad og hygge hører med – og selvfølgelig cykelløb i TV 🙂

Søndag var vejret endnu mere ustabil, men heldigvis tørvejr om formiddagen, så alle kom afsted – hvor U15 valgte at cykle hele vejen hjem til Silkeborg – sejt. Efter en solid frokost, valgte alle at køre sikkert hjem i biler, da regnen/slud satte ind, ingen grund til at slutte de gode kilometer med sygdom

SIF Nyhedsbrev
Få nyheder fra SIF om lige præcis det, du helst vil læse om.